tirsdag 22. september 2009

Hjemme med to syke barn.

I går var Lillebror og Lillesøster hjemme fra skole og barnehage. Lillebror hostet mens Lillesøster både hostet og hadde feber. De var syke men friske nok til å holde det gående hele dagen. Jeg har barn som helst er ute så når de må være inne en hel dag, for ikke å snakke om to dager siden jeg har de hjemme i dag også, går de på veggen begge to. De begynte å krangle rett etter frokost, selv om jeg hadde fristet med både film og saft. Etter en time med krangel var jeg desperat og vi var nødt til å finne på noe. Så vi satte i gang med browniesbaking.



For å prøve noe nytt brukte vi muffinsformer. Lillebror tåler ikke melk og gluten og siden jeg hadde en browniesmiks (Regal har kommet med en som er både melkefri og glutenfri) i skapet var det fort gjort.
Vi målte, helte og rørte. For ikke å snakke om slikket, ja for det er vel det som er det beste, slikke bollen når man er ferdig.



Alle vet jo at det å lage mat til andre når man er syk ikke er smart. Veldig lett å spre sinte bakterier, og det vil man jo ikke. Etter litt tid i tenkeboksen kom Lillebror på at vi måtte spise alle muffinsene selv, så det gjorde vi. Jeg rakk så vidt å ta bilde før fatet var tomt.



Okay da, så sparte jeg en til i dag. Ungene er satt i kjelleren med feber, film og popcorn (litt sånn dårlig mamma) mens jeg sitter her og koser meg med den gjemte skatten fra i går og en kopp te.



Ha en riktig fin dag!

6 kommentarer:

Sissel sa...

Så flink du er med syke barn da. Poppkorn faller alltid i smak vøttø :-)) Håper små-trolla snart blir friske. GOD BEDRING!!!!
Og du, flotte myffins :-))

Klemz fra Sissel.

Anlen sa...

Herlig! Sjuke born kan vere ei prøve for mødrene, så det er godt å ha både film og popkorn!

Muffins ser deilig ut, kanskje eg må heim og bake i haustveret;)

gyldenkron sa...

Å, som jeg kjenner meg igjen i å ha kranglete, syke barn. Har hatt en liten hjemme en uke nå (to symptomer på svineinfluensa, selv om det ikke er det, så må man i karantene), og vi holder på å gå på veggene. Rundstykker ble det her ;)
Håper ungene er friske igjen, og de muffinsene så deilige ut. Takk for koselig kommentar i bloggen min :)

medina sa...

Yammy, de så herlige ut!

Hanne~Rita sa...

Hei! Gurimalla så koselig blogg du har! :)
Jeg er veldig glad for at du kopierer oppskriften på foccacia. Jeg tåler ikke melk og gluten, men prøver å laga ALT likevel!!
Her skla ikke litt matintoleranse stoppe meg :)
Blir sikkert flere go`biter..
Heldigvis har Tine kommet ut med laktosefri lettmelk og matfløte, da blir det hvitsaus og fiskesuppe snart igjen!
Ha en fin dag:)
Klem fra Hanne.Rita(det lille huset)

Husmorvikaren sa...

Brownies i muffinsformer har jeg tenkt på, men aldri forsøkt. Nå skal det testes. Heia gjemte skatter til mammaer (ref tekoppen og muffinsen:-).